Publikationen

 

PhD
It worked yesterday - On (re-)performing electroacoustic music 
 
Papers/Presentations
Berweck, Sebastian. „A relationship of mutual benefit or dependence?“ Kingston University London, 2013.
———. „Artistic Experimentation in Music: Cooperation and Collaboration between Performer and Composer in Electroacoustic Music“. Orpheus Instituut Ghent, 2013.
———. „Common misconceptions in the music business“. gehalten auf der Research Forum, University of Huddersfield, 12. November 2011.
———. „Cooperation and Collaboration between Interpreter and Composer in Electroacoustic Music“. In Experimental Encounters in Music and Beyond, herausgegeben von Kathleen Coessens, 210. Orpheus Institute Series. Leuven: Leuven University Press, 2017.
———. „Das Altern der elektroakustischen Musik“. gehalten auf der Musik 21 Festival √Musik = Energie2, Universität Hildesheim, 10. November 2011.
———. „Death by Laissez-Faire - How live-electronics gets killed by negligence“. gehalten auf der Darmstädter Ferienkurst für Neue Musik, Darmstadt, 2014.
———. „Decay and Resurrection - Working with electroacoustic scores“. gehalten auf der Rewolucja cyfrowa muzyki, National Audiovisual Institute Warsaw, 2015.
———, Hrsg. „eContact! 13.2 - Keyboard + Live EA: The Performer’s Perspective: Editorial“. eContact!13, Nr. 2 (April 2011). http://econtact.ca/13_2/.
———. „Ein Schatz geht verloren“. Neue Zeitschrift für Musik, Nr. 2/2016 (2016): 56–59.
———. „Extended technique und ihre Notation“. gehalten auf der Carl von Ossietzky Universität, Oldenburg, 2. Februar 2007.
———. „Interpreting the Score“. gehalten auf der Conference „The Digital Score“, Goldsmith University London, 2013.
———. Is performance political? An interview with pianist Sebastian Berweck. Interviewt von Jade Conlee, 2015.
———. „It worked yesterday“. Humboldt Universität Berlin, 2013.
———. „It worked yesterday“. Technische Universität Berlin, 2013.
———. „It Worked Yesterday - On (Re-)Performing Electroacoustic Music“. PhD, University of Huddersfield, 2013.
———. „Knipseljacht - Een kennismaking met nieuwe muziek“. Übersetzt von Rebecca Diependaele, 2016. http://www.matrix-new-music.be/sites/default/files/attachments/sebastian_berweck_-_knipseljacht_nl_0.doc.
———. „Live-Elektronik zwischen Bricolage und Professionalität.“, 23:74–80. Darmstädter Beiträge zur Neuen Musik. Mainz: Schott, 2016.
———. „Michael Maierhof“. In Komponisten der Gegenwart. München: edition text+kritik, November 2007.
———. „Musik gab es immer zuhause“. Villingen im Wandel der Zeit, Nr. XXXIV/2011 (2011): 19–20.
———. „Musik und Strom :: bonedo.de“, 2010. http://www.bonedo.de/artikel/einzelansicht/musik-und-strom.html.
———. „Responsibilities in the Music Business“. gehalten auf der Postgrad Studies, University of Huddersfield, 2011.
———. „Reviving Parmegiani“. gehalten auf der Jahressitzung der DeGEM, Berlin, 2015.
———. „Reviving Parmegiani’s “Stries” (1980) TRANSLATION OF HISTORIC ANALOGUE WORKS INTO THE DIGITAL DOMAIN“. eContact!17, Nr. 4 (2016). http://econtact.ca/17_4/berweck_parmegiani.html.
———. „Schnipseljagd. Eine Höreinführung in die neue Musik“. positionen, Nr. 92 (August 2012): 31–33.
———. „The Electroacoustic Score“. London, 2013.
———. „The Extended Piano“. gehalten auf der Learning from Performers, Harvard University, Cambridge, 5. November 2007.
———. „The Game Changer - Playing with electronics as a soloist“. eContact!13, Nr. 2 (April 2011).
———. „The man/machine interface in music with electronics“. University of Coventry, 2009.
———. „The Patcher’s Toolbox“, 2006. http://modular.sebastianberweck.de.
———. „The Why-Because Analysis“. gehalten auf der Postgrad Forum, University of Huddersfield, 2012.
———. „trigger - Crossover aus Lust und Prinzip“. positionen, Nr. 71 (Mai 2007): 26–27.
———. „VSL Vienna Imperial“. bonedo.de - Das Musikerportal. Zugegriffen 31. Mai 2012. http://www.bonedo.de/artikel/einzelansicht/vsl-vienna-imperial.html.
———. „Was macht der Computer im Konzertsaal“. In Kulturmanagement konkret 2008: Interdisziplinäre Positionen und Perspektiven, herausgegeben von Gesa Birnkraut und Karin Wolf, 147–61. Hamburg: Institut für Kulturkonzepte, 2008.
———. „Why things go wrong performing electroacoustic music“. gehalten auf der Conference „Artistic Research“, Hildesheim, 2012.
———. „Why-Because-Analysis“. gehalten auf der Postgrad Studies, University of Huddersfield, 20. März 2012.
———. WYKONYWANIE CZY GRANIE? - ROZMOWA Z SEBASTIANEM BERWECKIEM. Interviewt von Izabela Smelczynska, 2015. http://www.dwutygodnik.com/artykul/6257-wykonywanie-czy-granie.html.
———. „Zwischen allen Stühlen. Der Interpret im digitalen Zeitalter“. gehalten auf der Ambiant Creativity -  Digital Creativity and Contemporary Music, Karlsruhe, 17. März 2011.
Berweck, Sebastian, und Jade Conlee. „Is performance political? An interview with pianist Sebastian Berweck“. Blatt 3000, Nr. 3 (2015): 33–35.
Berweck, Sebastian, und Stefan Drees. „Mit dem Ungewöhnlichen umgehen. Der Pianist Sebastian Berweck im Gespräch“. Seiltanz. Zeitschrift für aktuelle Musik1, Nr. Oktober 2010 (Oktober 2010): 39–44.
Berweck, Sebastian, und Scott Hewitt. „on_radio_MIDI“. Leeds, 2010.
Berweck, Sebastian, und Arno Lücker. „So normal wie ein Audioguide im Museum“. positionen, Nr. 92 (August 2012): 21–23.
Berweck, Sebastian, und Scott McLaughlin. „Dissolution“. Leeds, 2010.
Berweck, Sebastian, und Tychonas Michailidis. „Tactile Feedback Tool: Approaching the foot pedal problem in live electronic music“. In Proceedings of the International Computer Music Conference 2011. Huddersfield: International Computer Music Association, 2011.
Geslin, Yann, und Sebastian Berweck. „Zurück in die Zukunft - Instrumentale Live-Elektronik“. positionen, Nr. 97 (November 2013): 31–33.
„Google Books Link“. Zugegriffen 9. Mai 2012. http://books.google.co.uk/books?id=2NT-OpgbzEAC.
Maierhof, Michael, und Sebastian Berweck. „Beyond Pitch Organization: An Interview with Michael Maierhof“. In Noise in and as Music, herausgegeben von Aaron Cassicy und Aaron Einbond, 131–44. Huddersfield: University of Huddersfield Press, 2015.